Peremajaan laser pecahan: petunjuk, kontraindikasi, ukuran dan ciri

intipati prosedur untuk peremajaan kulit pecahan

Tanda-tanda penuaan pertama muncul ketika anda berusia 25 tahun. Sayangnya, had ini biasanya bukan tarikh paling awal, melainkan penemuan terbaru mengenai masalah yang berkaitan dengan usia. Rawatan peremajaan laser kasar sekarang merupakan prosedur kemarin, dan dengan alasan yang baik, kerana wanita mempunyai pilihan untuk meninggalkan "resusitasi" kulit yang lama, yang sangat kemerahan dan pada dasarnya trauma semasa prosedur.

Teknologi terkini, invasif minimum dan selamat - peremajaan kulit laser pecahan, pemulihan dan percepatan irama sel (pertumbuhan dan metabolisme serta penghapusan bahan berbahaya).

Bagaimana ia berfungsi? Apabila terkena sinar laser yang fokus, kerosakan mikro ke tisu kulit berlaku dengan "lajur" atau "kerucut" yang diarahkan tegak lurus ke permukaan kulit. Sel-sel di sekitar kerusakan mikro mengalami keadaan kejutan panas, menyebabkan mereka secara aktif membelah untuk memulihkan kawasan kulit sebagai ganti kerosakan mikro. Ini menyebabkan pengetatan kawasan yang rosak, di mana kulit dilicinkan, kedutan dihilangkan secara praktikal dan kesan mengangkat dapat dilihat.

Petunjuk untuk peremajaan laser pecahan, kelebihan prosedur ini

Prosedur peremajaan laser adalah penawar menyelamatkan nyawa untuk sejumlah masalah:

  • kulit kusam;
  • kontur wajah kabur, bujur kabur, kulit longgar;
  • kedutan halus dan mendalam;
  • liang yang diperbesar;
  • parut dan parut, termasuk yang berpunca dari jerawat;
  • bintik usia dan kapilari yang kelihatan;
  • tanda regangan.
Cara melakukan peremajaan wajah secara pecahan

Kosmetik laser moden dicirikan oleh rasa tidak selesa dan selesa semasa prosedur. Tidak ada kesan traumatik, praktikalnya tidak ada risiko (lihat senarai kontraindikasi yang rendah pada akhir artikel). Manfaat terbesar adalah pemulihan cepat. Pada asasnya, tempoh pemulihan utama berlangsung 1-2 hari. Kali ini ditentukan oleh diameter kerosakan mikroskopik kulit dari laser. Semakin kecil ini, semakin cepat pemulihan dilakukan (contohnya, peremajaan pecahan dengan laser CO2RE telah menerima banyak tinjauan hangat). Anda tidak akan mengalami bekas luka atau kilauan tidak wajar pada kulit, setelah prosedur pertama anda akan melihat hasilnya dengan segera dan ia tidak akan ditutup dengan bengkak atau kemerahan kulit yang teruk.

Ciri-ciri prosedur peremajaan wajah laser moden

Pertama sekali, ia membersihkan kulit dari kotoran dan kosmetik di kawasan yang terkena laser. Seterusnya, krim anestetik digunakan (perhatikan bahawa tidak ada klinik yang terlalu peduli yang mengabaikan ubat ini), yang hampir sepenuhnya menghilangkan sensasi yang tidak menyenangkan semasa prosedur itu sendiri dan lebih tepat daripada bekerja dengan laser. Yang akan anda rasakan adalah kehangatan dan mungkin sensasi kesemutan yang halus.

Semasa memilih doktor, fokuskan terutamanya pada tahap kecukupan, tanggungjawab dan penglibatan. Pakar harus memahami dengan jelas apa yang anda mahukan dan memberi anda idea terperinci tentang bagaimana ia dapat dicapai dan apa yang diperlukan untuknya. Bersama-sama anda memilih skema prosedur optimum, mod optimum dan kedalaman pendedahan optimum. Pastikan anda mendengar semua nasihat mengenai perawatan semasa pemulihan dan ketahui prosedur lain (pengisi, suntikan, urut, atau topeng) yang dapat dilakukan untuk kesan terbaik dan waktunya tidak.

hasil dari peremajaan pecahan kulit wajah

Tempoh prosedur dan bilangan prosedur yang diperlukan dalam kursus bergantung pada tugas / masalah yang anda lamar ke pusat atau klinik untuk perubatan estetik. Rata-rata, rawatan kulit pada wajah dan décolleté berlangsung sekitar satu jam, prosedurnya boleh dilakukan dengan mudah atau memerlukan 1-2 pengulangan dengan selang waktu 2-6 bulan.

Dalam beberapa hari pertama, kemerahan mungkin berlaku, pada minggu pertama sel kulit mati akan hilang. Salah satu cadangan utama pakar pada masa ini adalah penggunaan krim dengan faktor perlindungan yang tinggi terhadap sinaran ultraviolet yang berbahaya. Menurut pelbagai anggaran, kesan peremajaan laser pecahan dapat bertahan hingga 2 tahun.

Kontraindikasi untuk prosedur peremajaan laser: kehamilan dan penyusuan, pemburukan neurodermatitis dan psoriasis, keradangan di kawasan rawatan laser, penyakit berjangkit akut, neoplasma di kawasan rawatan, gangguan pembekuan darah dan penyakit tisu penghubung sistemik, penyakit onkologi, epilepsi. Peremajaan laser pecahan harus menunggu sebentar jika anda mendapat tan segar / aktif menggunakan salun penyamakan pada bulan lalu kerana ia telah meningkatkan kepekaan kulit anda dengan ketara.